Od společnosti Blizzard nelze čekat nic jiného než tituly té nejvyšší kvality, které si vždy získají oblibu milionů hráčů po celém světě. Jinak tomu jistě nebude ani v případě fantasy MMORPG World of Warcraft, které hráče zavede do světa Azeroth, kde se odehrávaly doposud všechny tituly v sérii Warcraft. World of Warcraft se bude do značné míry lišit od ostatních MMORPG a fanouškům původních realtime strategií Warcraft nabídne možnost poznat svět Azeroth ze zcela jiného pohledu. Na všechny, kteří se WoW po vydání upíšou bude čekat nádherně zpracovaný a neuvěřitelně rozlehlý 3D svět, kde nechybí mohutná pohoří, vyschlé pouště ani ty nejtemnější lesy skrývající netušená nebezpečí. WoW bude hra přístupná jak zkušeným MMORPG hráčům, tak i naprostým nováčkům. Tato přístupnost se projeví hned při tvorbě postavy, kdy si hráč bude moci vytvořit postavu dle svého přání a představ. K dispozici budou všechny (z Warcraftu) známé rasy včetně Lidí, Nočních elfů, Taurenů, Orků, Trpaslíků a dalších. Tvůrci se o hru budou starat i po jejím dokončení a každou chvíli bude dostupný nový quest pro jednoho, či více hráčů. World of Warcraft se zkrátka stane rájem pro vyznavače fantastických dobrodružství, která nikdy nekončí.
RASY A POVOLÁNÍ:
Ve WoW je v současné době 10 hratelných ras. Jsou rozlišeny na dvě skupiny podle strany, za niž bojují, na Hordu (Horde) a Alianci (Alliance).
Rasy Hordy: Taureni (Tauren), Orkové (Orcs), Nemrtví (Undead), Trollové (Trolls) a Krvaví Elfové (Blood Elves - pouze s datadiskem The Burning Crusade)
Rasy Aliance: Lidé (Humans), Trpaslíci (Dwarves), Gnómové (Gnomes), Noční Elfové (Night Elves) a Draenei (Draenei - pouze s datadiskem The Burning Crusade)
Kromě rasy si každý hráč zvolí také povolání, jichž je celkem devět: Warrior (válečník), Paladin (svatý bojovník s omezenými magickými schopnostmi), Shaman (šaman), Hunter (lovec), Druid (ochránce přírody se schopností měnit se v různá zvířata), Rogue (zloděj), Priest (kněz), Warlock (černokněžník) a Mage (mág). Povolání je hlavním faktorem ovlivňujícím styl vašeho hraní a roli ve skupině více hráčů. Ne každá rasa si může zvolit každé povolání.
Samozřejmě různé kombinace mají své výhody, např. Tauren - Warrior (díky své síle), nebo Gnóm - Mage (díky vysoké inteligenci)
Výhody a nevýhody povolání:
Warrior - Silný bojovník, který může ovládat všechny zbraně vyjma "wand" (kouzelných hůlek). Během boje získává místo many zuřivost (Rage) a dokáže tak provádět opravdu velké divy. Pomocí talentových stromů se z něj dá vytvořit zabiják hráčů (PvP), nebo třeba "tank" - warrior se štítem, co na sebe nalákává příšery v dungeonech a ostatní ho léčí.
Hunter - Mezi Hunterovy speciality patří hlavně ochočování zvířat, které mu pak pomáhají v boji. Je tedy hlavně bojovníkem na větší vzdálenost pomocí luku. Umí stejně jako Warrior používat mnoho zbraní.
Paladin - Válečník, který se může zaměřovat na "tankování", léčení nebo tzv. DPS (Damage Per Second - Zranění za vteřinu). Paladin je univerzální povolání, jelikož je to vlastně válečník s omezenými magickými vlastnostmi. V původním WoW je paladin přístupný pouze alianci.
Mage - Křehký mág, který dokáže během krátké chvíle usmažit hned několik nepřátel najednou. Je velmi závislý na zásobě many a když mu dojde, nemá moc možností jak bojovat. Má různá kouzla, která ho činí odolnějším, zvyšují zásobu many nebo zvyšují/snižují efekty kouzel.
Priest - Opět křehká postava, která se primárně zaměřuje na léčení v dungeonech nebo battlegroundech. Může se ovšem také zaměřit na tzv. Shadow povolání, kdy se zaměřuje na DoT (Damage over time - zranění po určitou dobu) kouzla.
Warlock - Černokněžník, který dokáže povolat démonické bytosti, aby bojovaly po jeho boku. Má podobná posilující kouzla na odolnost jako mág a podobná DoT kouzla jako priest. Jeho specialitou je zastrašení protivníka pomocí kouzla Strach (Fear).
Rogue - Zloděj. Umí se maskovat a tak zmást jak umělou inteligenci tak živé hráče. Místo many má energii, která se doplňuje běhěm souboje. Rogue se nejvíce hodí na PvP souboje právě díky maskování, ze kterého může použít velmi silné schopnosti, které mají za úkol překvapit nepřítele velkým zraněním nebo omráčením.
Druid - Další univerzální povolání. Umí se přeměnít na tato zvířata : Medvěd - Obdoba válečníka. Má zuřivost místo many a zvyšuje odolnost. Divoký medvěd - Silnější verze medvěda. Jaguár (aliance), lev (horda) - obdoba rogue. také se umí maskovat a má také energii. Vodní forma - Má jen za úkol rychlejší pohyb ve vodě a dýchaní pod vodou. Gepard - Cestovní forma zrychlující rychlost pohybu. Moonkin (talenty) - přemění druida do míšence soba, medvěda a sovy. Přidává auru, která zvyšuje šanci na kritický úder kouzlem. Strom života (talenty) - Léčitelská přeměna. Zvyšuje účinek léčení a umožňuje kouzlit pouze léčitelská kouzla. Vrána - v datadisku The Burning Crusade - umožňuje létat (možno použít pouze v Outlandu)
Shaman - Šamani se mohou specializovat na léčení, kontaktní boj nebo kouzlení. Je podobně univerzální jako paladin. Využívají však sílu přírody a také si dokáží vyvolat totemy, jež jim pak zlepšují odolnost nebo dokonce samy vrhají kouzla na všechny strany. V původním WoW je šaman přístupný pouze Hordě.